סערה: ח"כ חזן פגע בחברת הכנסת הנכה • ואיך נתניהו הגיב?

    ארי וידר 1 Comment on סערה: ח"כ חזן פגע בחברת הכנסת הנכה • ואיך נתניהו הגיב?
    9:06
    08.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on המזמור בתהילים שמביא לישועות רבות והדרך להתגבר על קנאה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמירה של ח"כ אורן חזן מסעירה את הכנסת ביממה האחרונה, והביאה אף לתגובה מצידו של ראש הממשלה.

    במהלך ההצבעות על חוק הגיוס נטען כי ח"כ אורן חזן עקץ בציניות את ח"כ קארין אלהרר מ'יש עתיד' ושאל אותה אם היא זקוקה לעזרתו של ח"כ עיסאווי פרג' בהצבעתה, זאת לאחר שבהצבעות בשבוע שעבר ביקשה את עזרתו בשל נכותה.

    בתגובה לדברים התעורר שיח מיידי ברשתות החברתיות וגם יו"ר מפלגתה של אלהרר, יאיר לפיד, ניגש ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואמר לו בין היתר "אתה צריך להוציא אותו מהמליאה. לא ייתכן שילעג לחברת כנסת".

    בעקבות הסערה שוחח היום (שלישי) ראש הממשלה עם חזן ועל פי הודעת ראש הממשלה "רואה זאת בחומרה" ודרש מחזן ש"דברים כאלו לא יישנו".

    חבר הכנסת אילן גילאון פנה הבוקר בדחיפות לוועדת האתיקה של הכנסת בדרישה לסנקציות כנגד חה״כ אורן חזן על רקע דבריו החוזרים כלפי חה״כ אלהרר: "זוהי חציית קו אדום חסרת תקדים ביחס לאנשים עם מוגבלויות. הכנסת לא יכולה לעבור על הדברים לסדר היום, ואני קורא לכם לפעול בדחיפות ולהטיל את הסנקציות המשמעתיות העומדות לרשותכם כנגד חה״כ חזן".

    גילאון הוסיף כי "כאדם עם מוגבלות, וכראש השדולה לאנשים עם מוגבלויות הפועל למגר את היחס השלילי והבלתי מתחשב של הסביבה כלפי אנשים עם מוגבלויות, ולהנגשת המרחב הציבורי, לא אעבור על סדר היום כשהתנהגות מעין זו נעשית בין כתלי בית הנבחרים. בעודי כותב שורות אלה אני נדהם מחדש על עצם הצורך לכבול בפניו של אדם על דבר התנהגותו של נבחר ציבור כלפי אדם נכה".

    אגב, חזן עצמו גם אתמול לאחר הסערה המשיך וצייץ: "לפיד ובוז'י מתחרים בבכיינות. יהיר שהתבוסות הליליות לא עושות לו טוב רץ להתבכיין עלי ליו"ר הכנסת: "תוציא אותו… תוציא אותו…". יש למישהו טישו?

    יו״ר הכנסת עצמו אמר היום כי "אורן חזן שור מועד. הקואליציה צריכה לנקוט סנקציות". חזן עצמו מגיב לסערה: אין לי עניין אישי באהלרר. הטענה של היא שיש הצבעות כפולות שאסורות.

    גרסת חזן

    "מכיוון ששוב השמאל וחלקים בתקשורת מנסים לשקר ולהכפיש, אז הנה האמת במלוא הדרה: מעולם לא פניתי לח"כ אלהרר ואמרתי את הדברים שנכתבו עלי, זהו שקר מוחלט.

    כמי שבילה שני שליש מחייו בבתי חולים וכאח לנכה צה"ל, מעולם לא פגעתי או חלילה ליגלגתי על נכות שלה או על נכות של מישהו אחר, מי שמכיר אותי יודע שזה רחוק ממני שנות אור וכמה שינסו לטפול זאת עלי זה לא יתפוס כי זה פשוט לא נכון. אני אישית מתנצל אם מישהו נפגע כתוצאה מהפרסומים השקריים הללו, לצערי הוטעתם.

    ועכשיו להשתלשלות האירועים כפי שהיא: לפני כשבוע, בהצבעות התקציב, בזמן שדעתה של ח"כ אלהרר היתה מוסחת, הצביע במקומה ח"כ אחר, עיסאווי פריג' ממפלגת מרצ. הסרטון של ההצבעה הכפולה נשלח אלי מהעיתונאי יוסי בן עטר שחשף זאת ואני הפניתי אותו ליו"ר הכנסת ולראש הממשלה.

    משום מה, בחרו חברי כנסת מהשמאל להראות כאילו אני יוצא נגד ח"כ אלהרר, שהיא במקרה גם נכה ולא נגד ח"כ פריג' שהצביע כפול.  גם כששאלתי אתמול במליאה איפה ח"כ פריג' החליטו בתקשורת לשתול, פשוט כך,  בפי מילים שלא נאמרו על ידי, כנגד ח"כ אלהרר, שאותה אני מאוד מוקיר ומעריך.

    אז חברים, לא היה ולא נברא,  ח"כ פריג' ביצע הצבעה כפולה, שלכאורה איננה חוקית, עד שיוכח אחרת, ובמקום להוכיח כי לא כך הוא כפי שרואים בסרטון, שהוא עשה זאת בהיסח דעת בזמן שהיא עסוקה בדברים אחרים, מאשימים את השליח .

    האמת היא אמת ועליה להאמר גם אם איננה נעימה לאוזני אנשי השמאל והתקשורת.

    שלכם בנאמנות,
    ח"כ אורן חזן
    ס. יו"ר הכנסת

    צפו בסערה שהתחוללה ברשת החברתית:

    חזן 2

    חזן 3

    חזן 4

    חזן ציוץ



    1 תגובות

    מיין תגובות